Czy warto kupić dziecku klocki LEGO?

Zabawy konstrukcyjne należą do ulubionych zajęć dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Pomagają w rozwijaniu wyobraźni przestrzennej, koncentracji uwagi, przyczyniają się też do uspokojenia zwłaszcza wtedy, gdy maluch jest za bardzo pobudzony. Na rynku można kupić wiele różnych rodzajów klocków w przeróżnych kształtach, łączących się na wiele różnych sposobów i wykonanych z wielu różnych tworzyw – zwykle drewniane, plastikowe, czasami metalowe.

Dlaczego w tym przebogatym zestawie na czoło wybijają się klocki LEGO https://tantis.pl/lego-c1272? Na czym polega ich ponadczasowa moda, że każde dziecko chciałoby je mieć?

Co można zbudować?

Raz po raz w niektórych dużych miastach zdarzają się wystawy, na których można zobaczyć jak wiele różnych ciekawostek da się zbudować z klocków LEGO. W tym miniatury słynnych budowli, makiety miast z poruszającymi się autami i pociągami, a nawet przedstawione z klocków słynne postacie ze świata sportu, aktorów i piosenkarzy. Nieraz w skali 1:1. Była kiedyś wystawa na której pojawił się wielki statek „Titanic” albo samolot prezydenta USA. Do ich skonstruowania potrzebne było wiele tysięcy małych elementów. Oczywiście dziecko w domu na pewno zrobi coś mniejszego ale też ciekawego. Dzięki załączonej instrukcji do każdego zestawu możliwe jest zbudowanie miniaturowego portu, albo stacji benzynowej lub lotniska, które też będą wyglądać prawie jak prawdziwe. Im więcej mamy w domu zestawów tym większą ilość budowli można zrobić.

A jeśli dziecko nie lubi klocków?

Oczywiście nic na siłę. Jeśli nasza pociecha nie przepada za zabawą klockami to nie trzeba przymuszać. Można zamiast tego zaproponować gry planszowe, albo układanki puzzle. Może nasza pociecha ma w sobie nadmiar energii wtedy warto pomyśleć o zajęciach sportowych na przykład w jakimś pobliskim klubie. Wprawdzie siedzenie przed ekranem komputera nie jest zdrowe ale od czasu do czasu można też pozwolić na zabawę w internecie. W tym celu najlepsze są różnego rodzaju gry edukacyjne. Ważne jest y cokolwiek dziecko robi pomagało mu to w rozwoju.